1 down 3 (to) GO II Boeking is een feit. - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Melle Keuchenius - WaarBenJij.nu 1 down 3 (to) GO II Boeking is een feit. - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Melle Keuchenius - WaarBenJij.nu

1 down 3 (to) GO II Boeking is een feit.

Door: Melle Keuchenius

Blijf op de hoogte en volg Melle

01 December 2014 | Nederland, Driebergen-Rijsenburg

Afgelopen zaterdag hebben Josefien en ik de buitenlandbeurs bezocht in de jaarbeurs in Utrecht. Om heel eerlijk te zijn hebben we er niet heel veel informatie gekregen (we zijn meer verward geraakt door alle verschillende opties enzo), maar we hebben wel besloten om door de hoge kosten van veel organistaties verder te kijken of we zelf vrijwilligerswerk kunnen vinden via een ander bureau.
Omdat Ecuador een land is dat we later bij ons plan hebben gevoegd, en we vonden dat het te veel was om 4 landen in 3 maanden te bezoeken, hebben we Ecuador officieel van ons plan gehaald. We gaan nu alleen nog naar Peru, Bolivia en Chili reizen.

EN GOED NIEUWS, want we hebben zojuist onze vliegtickets geboekt naar Lima. Voor een retourtje daar kostte het ons, daar komt het, €0,-. De vader van Josefien heeft de laatste jaren zoveel gevlogen met KLM, dat hij 200000 airmiles gespaard heeft. Voor 140000 airmiles konden wij met z'n tweeën gratis vliegen naar Lima en terug naar Amsterdam. Natuurlijk moeten we nog belastingen betalen, maar dat komt maar op €150 per persoon. Echt geen geld dus.

Ons plan, zo goed als zeker, is om op 14 januari te vliegen vanaf schiphol, om op 15 januari aan te komen in Lima. Langzamerhand vertrekken we vanaf Lima om op 19 januari te beginnen op een talenschool in Cusco, een stad hoog (3400 meter) in het Andesgebergte. Dit gaan we twee weken doen, en daarna is er onzekerheid. De vraag is nu of we gelijk 4 weken vrijwilligerswerk gaan doen, of nog even reizen en dán vrijwilligerswerk gaan doen in Chili. Maar goed, we reizen dus van Peru, via Bolivia naar Chili. Als we even gesettled zijn in Chili klimmen we weer langzaam naar boven naar Lima, waar we dan na 3 maanden weer terug vliegen naar het koude Nederland.

We hebben inmiddels al behoorlijk veel informatie verkregen over Peru, en in het bijzonder over Cusco (of: Cuzco). Deze oude Incahoofdstad ligt op 3400 meter hoogte, en heeft ongeveer het hele jaar door een temperatuur van 20 graden. Een stuk beter dan het kwakkelweer en 5 graden in Nederland dus! Omdat Cuzco zo hoog ligt gaan we lekker relaxed alles doen, om geen last van het hoogteverschil te krijgen. Als we door naar La Paz (de hoofdstad van Bolivia) reizen, blijven we behoorlijk hoog in de bergen. Langzamerhand zakken we af naar de kust van Chili waar het weer heerlijk warm is!

Het is nu even bijkomen van alle zekerheid van deze week..

By the way,

Weet je nog een leuke plek om heen te gaan in deze 3 landen? Laat het even achter in de reacties! Vooral Chili en Bolivia zoeken we nog vette plekken om te zien!

Melle en Joos

• 01 December 2014 - 22:20

Robbert:

Wat leuk ook weer een verhaaltje van je te lezen!
    Goed dat jullie zo rustig aan gaan doen, wat een hoogte zeg in Cuzco.
    Ik kan me nog herinneren dat ik bij de grand canyon north rim ook last kreeg van hoofdpijn en me ademhaling. Ik had te weinig gedronken en gegeten volgens een voorbijganger :p.

Beloofd volgens mij echt een fantastische reis te worden! Nog maar 1,5 maand, schiet op...